fbpx

Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

e-commerce
black friday

Black Friday – okres najlepszych okazji

Black Friday! W Polsce nie możemy liczyć na tak spektakularne wyprzedaże jak w Stanach Zjednoczonych, ale również nasi sprzedawcy zauważyli kolejną możliwość zarobienia. Oczywiście między różnymi ofertami, można znaleźć w tym czasie produkty w znacznie obniżonych cenach. Jednak równie często promocje to po prostu żonglerka cenami. Urząd ochrony konkurencji od lat ostrzega przed nieuczciwymi działaniami sprzedawców. Z okazji czarnego piątku często oferty są sztucznie tworzone i w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z atrakcyjnymi propozycjami. Sklepy internetowe i stacjonarne już kilka tygodni przed czarnym piątkiem stopniowo podwyższają ceny, aby potem zaoferować naiwnym klientom “gigantyczne” promocje. Warto w spokoju i z rozwagą przyjrzeć się ofertom, które nas interesują w ramach danej okazji.

Dyrektywa Omnibus ułatwia zakupy w Unii Europejskiej
Dyrektywa Omnibus ułatwia zakupy w Unii Europejskiej

Najlepsze okazje w tym roku

Najbardziej przydatny przy robieniu zakupów w czasie Black Friday jest zdrowy rozsądek. Pośpiech to zawsze zły doradca. Aby nie dać się oszukać i zrobić zakupy, które będą dla nas faktycznie dobrą i opłacalną okazją, warto przyjrzeć się dokładnie proponowanym przez sprzedawców ofertom. Doskonałym narzędziem są popularne porównywarki cenowe, które mają możliwość obserwowania historii ceny danego produktu. W zależności od wybranego typu oferują one półroczną lub roczną historię zmiany cen. Dane uzyskane w wiarygodnych porównywarkach, pozwolą faktycznie sprawdzić czy cena danego produktu jest dla nas atrakcyjna, czy została sztucznie obniżona. Promocyjne przynęty mają różną formę. Naszą uwagę powinny również zwrócić wszystkie promocje typu “2+1 gratis”. Warto w takiej sytuacji porównać cenę jednostkową produktu i zobaczyć czy faktycznie kolejna sztuka jest dla nas darmowa. Istotną sprawą są również warunki promocji. Niejasne naliczanie rabatów to duży problem przy promocyjnych ofertach. Sprzedawca informując o promocji jest zobowiązany do jasnego i przejrzystego poinformowania nas o warunkach udzielanych rabatów i obniżek.

Jak nie dać się oszukać?

Możliwość zrobienia kiepskiego zakupu w czasie czarnego piątku może mieć miejsce w placówkach stacjonarnych jak i w ich internetowych odpowiednikach. Nie ma tutaj znaczenia miejsce zakupu.

W przypadku sklepów stacjonarnych ustrzec nas przed nietrafioną decyzją zakupową może sprawdzenie historii cen, porównanie ofert w innych sklepach, dokładne zapoznanie się z ewentualnymi kosztami dostawy oraz warunkami uzyskiwania proponowanych rabatów. Racjonalne porównywanie oferty i analizowanie jej bez pospiechu mogą ustrzec nas przed przepłaceniem za dany produkt. Impulsywne zakupy rzadko są dobrym rozwiązaniem.

Black Firday – czas polowań na okazje!

W przypadku sklepów internetowych, istotne jest na pierwszym miejscu sprawdzenie czy odwiedzona strona jest faktycznie legalnym sklepem. Black Week i okres przedświąteczny to prawdziwe żniwa dla osób, które podszywając się pod sklepy internetowe zamierzają oszukać potencjalnych klientów. Aby uwiarygodnić sklep sprawdź opinie o nim, poprawności podanych danych adresowych, warunki zwrotu i regulamin sklepu. Warto poszukać informacji o sklepie na niezależnych portalach i w mediach społecznościowych. Podejrzane jest również oferowanie przez sklep tylko jednej formy płatności. Często sprzedawca oferuje produkty łudząco podobne do tych, które nas interesują i również w ten sposób możemy stać się ofiarą oszustwa.

Wszystkim konsumentom zalecamy ostrożność. Dokonując zakupu należy w spokoju sprawdzić wysokość rzeczywistego opustu cenowego, sprawdzić cechy charakterystyczne interesującego nas produktu, porównać resztę asortymentu z promowanymi, atrakcyjnymi ofertami.

Sprawdź również nasz poprzedni artykuł Sesje zdjęciowe do reklam z modelką i modelem.

Autor

E - Prom