fbpx

Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Pozycjonowanie stron internetowych Wsparcie biznesu
Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych na stronie

Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych na stronie?

Jednym z bardziej niebezpiecznych zjawisk, jakie może spotkać przedsiębiorcę próbującego uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla swojej strony lub sklepu www jest kanibalizacja słów kluczowych. Mowa tutaj o zjawisku gdzie dwie podstrony w obrębie jednego serwisu walczą między sobą o pozycję w SERP’ach dla takiej samej frazy kluczowej. Może to bowiem przynieść niekorzystne efekty w postaci spadku pozycji obu podstron. W związku z tym w poniższym poradniku podpowiemy wam jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych na stronie internetowej. Dzięki temu pozycjonowanie stron www stanie się dużo bardziej skuteczne.

Jakie kroki podjąć, aby nie dopuścić do kanibalizacji słów kluczowych?

Pierwszym krokiem na drodze do zapobiegania kanibalizacji słów kluczowych jest unikanie duplikacji treści na stronie. W związku z tym powinniście starać się nie powielać tej samej frazy kluczowej na kilku podstronach jednocześnie. Warto rozrysować i rozpisać cały przekrój strony i dobrać słowa kluczowe do odpowiednich podstron tak, aby się nie duplikowały. Odpowiednie tworzenie contentu będzie więc odgrywać kluczową rolę!

Kolejnym krokiem powinno być zoptymalizowanie linkowania zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego. Tutaj kluczowe jest pamiętanie o tym aby nie korzystać z tych samych anchorów w przypadku linkowania. Próbuj zatem dywersyfikować słowa kluczowe dla linków wewnętrznych jak i też zewnętrznych. Konieczne okaże się również przekierowanie nieaktywnych adresów URL przy pomocy przekierowania typu 301.

Innym istotnym aspektem pod względem unikania kanibalizacji słów kluczowych jest nie opieranie się wyłącznie na jednym słowie kluczowym. Aby zatem zadbać o odpowiednią widoczność w wynikach wyszukiwania warto przeanalizować zbliżone słowa kluczowe i uwzględnić je również w procesie pozycjonowania. Znakomitym sposobem będzie wykorzystanie słów długiego ogona czyli tak zwanych long tail.

Na sam koniec należy pamiętać o tym aby pozycjonować podstronę na frazę, na której najbardziej Wam zależy. W ten sposób będzie można inne słowa kluczowe przypisać do pozostałych podstron serwisu, unikając zjawiska kanibalizacji słów kluczowych.

Sprawdź również, jak pozycjonować sklep internetowy!

Autor

E - Prom