Audyt analityki internetowej
Czym właściwie jest audyt analityki internetowej? To proces przeglądu i analizy danych dotyczących ruchu na Twojej stronie internetowej oraz sposobu, w jaki użytkownik wchodzi w interakcje z witryną. Celem audytu analityki internetowej jest zrozumienie, jakie mogą być potencjalne obszary do poprawy w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników i konwersji. Aby poprawnie przeprowadzić audyt, konieczne będą narzędzia analityczne.
Wdrożenie Google Analytics - sprawdź, czy Twoja strona zawiera poprawne dane
Analityka internetowa jest często wykonywana przez agencje marketingowe i specjalistów SEO. Proces ten ma na celu sprawdzić poprawność danych oraz pomóc zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy w kwestii wydajności strony internetowej.
Google Analytics umożliwia zbieranie informacji na temat liczby odwiedzin witryny, źródeł ruchu (takich jak organiczne wyniki wyszukiwania, kampanie reklamowe, linki z innych stron), czasu spędzonego na stronie, interakcji użytkowników z treścią strony, konwersji (dokonanych zakupów, zapisów na newsletter) oraz wiele innych.
Dzięki temu narzędziu można w łatwy sposób zidentyfikować obszary witryny, które wymagają ulepszeń lub zoptymalizowania, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zwiększyć współczynnik konwersji. Google Analytics pozwala także na porównywanie danych z różnych okresów, co umożliwia monitorowanie trendów i zmian w zachowaniu użytkowników.
Audyt Google Analytics - zaplanuj procesy marketingowe w Twojej firmie
W ramach audytu analityki internetowej przeprowadza się weryfikację ustawień narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics, aby upewnić się, że są one poprawnie skonfigurowane i działają zgodnie z założeniami. Audyt pozwala zidentyfikować ewentualne problemy lub sprawdzić poprawność wdrożonego kodu śledzącego oraz umożliwia także sprawdzenie, czy inne narzędzia takie jak Google Tag Manager oraz Google Search Console działają zgodnie z Google Analytics. Dzięki Google Analytics można również zidentyfikować słabe punkty kampanii marketingowych, pomóc w optymalizacji witryny i poprawić doświadczenia użytkowników. W oparciu o dane z Google Analytics można wprowadzić pozytywne zmiany w zakresie sprzedaży. Na ich podstawie można tworzyć kampanie reklamowe precyzyjniej dostosowane do potrzeb klienta, które z kolei pomogą docierać do coraz większej ilości potencjalnych klientów.