fbpx

Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

e-commerce pozycjonowanie Pozycjonowanie stron internetowych
black hat seo e-prom.com.pl

Black Hat SEO – jakich technik pozycjonowania lepiej nie stosować?

W dzisiejszym świecie konkurencyjnego rynku online pozycjonowanie stron internetowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej. Jednak nie wszyscy stosują uczciwe praktyki „White Hat Seo”, a niektórzy sięgają po stosowanie black hat seo – technik, które są sprzeczne z zasadami etycznego i zrównoważonego pozycjonowania. Poniżej omówimy, jakich praktyk warto unikać, aby utrzymać długotrwałą widoczność online, unikając kar od wyszukiwarek.

Cloaking (przekierowywanie ukryte) – techniki Black Hat SEO

Cloaking (przekierowywanie ukryte) - techniki black hat seo

Jedną z najbardziej nieetycznych praktyk jest stosowanie techniki zwaną „cloaking”, czyli ukrywanie prawdziwej zawartości strony przed użytkownikami i wyszukiwarkami google search console. Strona może prezentować różne treści dla użytkowników i dla botów indeksujących, co prowadzi do sztucznego zwiększenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Taka praktyka jest surowo karana przez algorytmy wyszukiwarek, a strony stosujące cloaking są narażone na deindeksację.

Keyword Stuffing (nadmiar słów kluczowych)

Upychanie słów kluczowych w treści strony w celu sztucznego podniesienia jej pozycji to kolejny przykład Black Hat Seo, którego lepiej unikać. Nie tylko pogarsza to czytelność treści dla użytkowników, ale także jest łatwo wykrywane przez algorytmy google i jest niezgodne z wytycznymi google oraz innych wyszukiwarek. Dzisiaj, wyszukiwarki faworyzują treści naturalne i wartościowe dla użytkowników, a nie te, które są zapełnione słowami kluczowymi. Sprawdź, jak dobierać słowa kluczowe pod własny biznes?

Keyword Stuffing (nadmiar słów kluczowych)

Link Farming (tworzenie farm linków)

Link farming to praktyka polegająca na masowym generowaniu linków zwrotnych do strony w celu sztucznego zwiększenia jej autorytetu. Wyszukiwarki coraz skuteczniej wykrywają tego rodzaju działania i karzą strony za manipulacje linkami. Dzisiaj wartość linków zwrotnych zależy głównie od ich jakości i związku z treścią strony, a nie od ilości.

Duplicate Content (duplikowanie treści)

Duplikowanie treści, czyli publikowanie identycznych lub prawie identycznych treści na różnych stronach, nie nie jest dobrą praktyką pozycjonowania stron internetowych. Wręcz przeciwnie – może prowadzić do obniżenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki dążą do prezentowania użytkownikom różnorodnych treści, a duplikaty są traktowane jako próba manipulacji wynikami wyszukiwania. Dlatego tworzenie contentu, który jest unikalny i wartościowy dla odbiorców jest bardzo ważne. Zobacz, na czym polega dobry content marketing!

Doorway Pages (strony-matki)

Tworzenie specjalnych stron, znanych jako „doorway pages” lub „strony-matki”, które są zoptymalizowane pod konkretne słowa kluczowe i służą tylko przekierowywaniu użytkowników na inne strony, jest uznawane za nieuczciwą praktykę. Wyszukiwarki preferują stronę główną, która dostarcza wartościową treść, a nie wiele stron-matek ukierunkowanych tylko na podniesienie widoczności w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie spamowe (spamowanie linkami)

Linkowanie spamowe to praktyka polegająca na umieszczaniu linków do strony na różnych forach, w komentarzach czy na stronach o niskiej jakości, bez związku tematycznego. Choć niegdyś mogło to przynieść krótkotrwałe korzyści w postaci wzrostu liczby linków, to obecnie jest to jedna z najbardziej odradzanych praktyk. Algorytmy wyszukiwarek zostały zoptymalizowane, aby wykrywać i karać strony za linkowanie spamowe, co może prowadzić do utraty wiarygodności i obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania.

Stosowanie powyższych praktyk, choć może wydawać się atrakcyjne ze względu na szybkie rezultaty, jest krótkoterminowe i wiąże się z ryzykiem utraty widoczności online. W dzisiejszym środowisku, zdominowanym przez wyszukiwarki o coraz bardziej zaawansowanych algorytmach, warto postawić na długofalową strategię opartą na etycznych praktykach SEO.

Przeczytaj nasz poprzedni wpis Sztuczna inteligencja AI – jak mądrze wykorzystać ją w marketingu?

Autor

E - Prom

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *