Konfiguracja Google Analytics
Konfiguracja konta Google Analytics polega na ustawieniu i skonfigurowaniu narzędzi do zbierania, analizowania i raportowania danych związanych z witryną internetową lub aplikacją mobilną. Obejmuje ona wiele różnych ustawień, których dokonuje się bezpośrednio na koncie Analytics.
Dokładne i przydatne informacje dla Twojego biznesu - konto Google Analytics
Poprawna konfiguracja Google Analytics jest kluczowa dla uzyskania dokładnych i przydatnych informacji o użytkownikach witryny lub aplikacji, co pozwala na lepsze zrozumienie i zoptymalizowanie działania strony w celu poprawy doświadczenia użytkownika i skuteczności działania.
Konfiguracja konta analitycznego jest podstawą, jeśli chcesz śledzić ruch na swojej stronie internetowej. Dzięki usłudze analitycznej Google, możesz uzyskać wiele wartościowych informacji o użytkownikach i ich zachowaniu na Twojej witrynie. Po poprawnym umieszczeniu kodu Google Analytics na stronie internetowej, konta Analytics umożliwiają dokonywania szczegółowych analiz dotyczących strony internetowej i interakcji, jakie użytkownicy podejmują w obrębie strony. Między innymi możesz kontrolować liczbę odwiedzin, czas trwania sesji na stronie, źródła ruchu, konkretne zachowania użytkowników, współczynnik konwersji i współczynnik odrzuceń oraz mierzyć efektywność Twojej witryny. Możesz także skorzystać z ustawień zbierania list remarketingowych, które z powodzeniem można wykorzystać później do tworzenia remarketingowych kampanii reklamowych.
Jest to szczególnie ważne, jeśli chcesz przeprowadzić analizę strony internetowej i wprowadzać ewentualne zmiany w celu poprawy efektywności jej działania.
Google Analytics 4 - bezpłatne narzędzie analityczne
Aby rozpocząć korzystanie z bezpłatnej usługi analitycznej Google, konieczna jest konfiguracja konta analitycznego, która opiera się na kilku kluczowych etapach. Przede wszystkim musisz utworzyć konto Google Analytics i przypisać do niego adres URL witryny. Następnie konieczne jest dodanie kodu śledzenia na stronę internetową. W kolejnym kroku należy umieścić w kodzie identyfikator śledzenia Twojego strumienia danych.
Dla ułatwienia sobie zadania, można wykorzystać narzędzie jakim jest Google Tag Manager, który umożliwia łatwe dodawanie oraz zarządzanie tagami, bez konieczności wprowadzania zmian w kodzie strony.
Połącz Google Analytics z Google Search Console
W kolejnych etapach należy określić typ śledzenia oraz cele i transakcje – między innymi ustawienie przekierowania na stronę zamówienia lub wypełnienie formularza.
Wszystkich zmian można dokonać w panelu administracyjnym na swoim koncie Google Analytics.
Dla większej efektywności śledzenia, możesz połączyć konto Google Analytics i Google Search Console, co umożliwi podgląd zapytań wprowadzanych przez użytkowników w wyszukiwarkę.
Popraw skuteczność swojej witryny – skorzystaj z możliwości, jakie daje Google Analytics 4.