Monitoring marki w internecie
Skuteczność
Dogłębnie zbadamy gdzie i w jaki sposób Państwa marka jest poruszana przez użytkowników Internetu.
Optymalizacja
Zaproponujemy rozwiązania, które wpłyną pozytywnie na odbiór Twojej firmy w sieci.
Raport
Sporządzimy dla Was czytelny i jasny raport, na podstawie którego łatwo będzie Wam śledzić zmiany.
Jak monitorować markę w Internecie?
Dlaczego monitoring internetu w celu uzyskiwania informacji na temat marki jest tak istotny? W erze internetu i mediów społecznościowych, potencjalni klienci często w pierwszej kolejności szukają informacji o produktach i usługach w sieci. Dlatego też monitoring marki w mediach społecznościowych, na forach dyskusyjnych, w serwisach informacyjnych i w całym internecie ma ogromne znaczenie. Otóż dzięki monitoringowi możesz wykorzystać uzyskane informacje w celu poprawy efektywności Twojego biznesu, w tym w procesie pozyskiwania potencjalnych klientów, w planowaniu kampanii marketingowych, czy tworząc strategię marketingową.
Monitoring social media
Media społecznościowe to miejsce, w którym użytkownicy najczęściej dzielą się swoimi doświadczeniami, wyrażają opinie oraz komentują wzajemnie swoje doświadczenia. W związku z tym monitoring różnych kanałów społecznościowych jest ważnym działaniem, które będzie miało wpływ na budowanie wizerunku marki w internecie. Dzięki temu będziesz mógł efektywnie zarządzać swoją marką i wykorzystać poszczególne narzędzia do analizy danych. Dzięki narzędziom do monitoringu internetu, można śledzić wzmianki na temat swojej firmy i produktów. Analiza wzmianek pozwala na poznanie opinii klientów, ich oczekiwań, a także słabych stron produktów i działań marketingowych. Monitoring marki sprawia, że można łatwo wykryć negatywne opinie i potencjalny kryzys wizerunkowy, co pozwala na szybką reakcję.
Monitorowanie marki w internecie umożliwia także analizę konkurencji oraz odpowiednie dobieranie strategii marketingowej na przykładzie opinii zadowolonych oraz niezadowolonych klientów konkurencji.
Monitoring marki
Monitoring internetu możliwy jest przy użyciu narzędzi monitorujących, które pozwalają na śledzenie wzmianek o marce na różnych platformach społecznościowych oraz w różnych źródłach. Do głównych narzędzi należą przede wszystkim narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, do monitorowania opinii w sieci, a także do monitorowania wizualnego. Narzędzia śledzą wzmianki w różnych językach oraz umożliwiają pozyskiwanie danych demograficznych grupy docelowej. Monitoring mediów umożliwiają narzędzia Hootsuite, Sprout Social czy Mention i wykrywają one wzmianki o marce między innymi na Facebooku, Instagramie, LinkedIn’ie czy Twitterze. Narzędzia monitorujące opinie o marce w sieci to między innymi Brand24 oraz Google Alerts, które śledzą fora dyskusyjne, blogi, a także różnego rodzaju serwisy informacyjne. Niemniej ważny jest także monitoring wizualny oraz śledzenie różnego rodzaju wzmianek w postaci zdjęć, grafik czy filmów np. na YouTube. Do tego procesu wykorzystuje się najczęściej Brandwatch Consumer Research,
Dzięki wszystkim tym narzędziom zyskujesz możliwość bieżącej kontroli oraz sprawnego reagowania na opinie udostępniane w social mediach. Zarówno przez osoby mające już doświadczenia związane z Twoją marką, jak i tych, którzy jeszcze nie wchodzili w żadne interakcje z marką. Masz więc realny wpływ na to, jak marka będzie postrzegana przez potencjalnych odbiorców czy klientów.