Pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie lokalne stron internetowych?

Pozycjonowanie ⭐ to zespół działań mających na celu zwiększenie widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. Działania pozycjonujące obejmują nie tylko ogólne wyniki wyszukiwania, zawierające wybrane słowa kluczowe i frazy, ale także wyniki zawężone do zasięgu lokalnego.

Strategia pozycjonowania lokalnego jest odpowiednia i bardzo efektywna 📈. w przypadku firm, których profil działalności ma charakter regionalny. Ich działania pozycjonujące powinny być ukierunkowane na zwiększenie widoczności firmowych witryn w wynikach wyszukiwania związanych z daną miejscowością, województwem, regionem lub powiatem.

✅Podstawowym czynnikiem pozycjonowania lokalnego jest określenie ścisłego zasięgu – obszaru, na jakim firma chce pozyskiwać klientów i jest w stanie ich bezproblemowo obsłużyć. Obecność w internetowych katalogach lokalnych oraz kompletna wizytówka Google Moja Firma to pierwszy krok na drodze do sukcesu.

Pozycjonowanie lokalne: geolokalizacja

Wyszukiwarka Google automatycznie dopasowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji użytkownika. Oznacza to, że dzięki określeniu pozycji internauty (za pomocą technologii GPS, a więc bardzo dokładnie) wyniki wyszukiwania są precyzyjnie dostosowane do jego potrzeb i do zapytania wpisanego w okno wyszukiwarki. Geolokalizacja jest korzystna nie tylko dla indywidualnych użytkowników, ale także dla właścicieli firmowych stron internetowych, którzy chcą pozyskać klientów znajdujących się w danej lokalizacji. Jeśli internauta dopisze do słów kluczowych nazwę miejscowości, powiatu, regionu lub województwa, wówczas lista wyników wyszukiwania zostanie zawężona do pozycji z tego obszaru.

Czy warto pozycjonować się lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo korzystne, ponieważ nakierowanie na wyniki w wymiarze lokalnym pozwala pozyskać klientów z danego terenu: miasta, powiatu czy województwa. Dotyczy to nie tylko stałych mieszkańców, ale także tzw. klientów spontanicznych, okazyjnie przebywających na danym obszarze, poszukujących określonych towarów i usług. Aby dotrzeć do tego typu klientów należy odpowiednio skonfigurować stronę internetową oraz reklamy, a także rzetelnie i w sposób kompletny uzupełnić informacje na koncie Google Moja Firma. Ta wirtualna wizytówka biznesowa, zawierająca dane teleadresowe, adres strony internetowej oraz galerię zdjęć, gdzie można zaprezentować sklep i produkty, zachęca klientów do skorzystania z naszej oferty.

Warto wiedzieć, że zarówno konto Google Moja Firma, jak i profil w Google+ pozwala użytkownikom na pozostawienie opinii na temat obsługi, jakości i cen produktów. Komentarze i noty wystawione przez internautów wpływają bezpośrednio na pozyskiwanie kolejnych klientów, dlatego warto zadbać o to, aby opinie były pozytywne i zachęcały do skorzystania z usług Twojej firmy.

Pozycjonowanie lokalne: optymalizacja strony i SEO

Optymalizacja strony odgrywa kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu lokalnym👈. Aby jednak można było wykonać optymalizację niezbędny jest Audyt SEO. Istotne jest to, aby słowa i frazy kluczowe wraz z nazwą miejscowości, powiatu lub województwa, pojawiały się w wielu elementach firmowej witryny. Ten zabieg pozwala algorytmom Google powiązać stronę z wynikami wyszukiwania dotyczącymi danego obszaru. Optymalizując stronę pod tym kątem, należy ustalić niezbyt szeroką pulę słów kluczowych i fraz powiązanych z nazwami miejscowości. Uchroni to witrynę przed obniżeniem rankingu z powodu przesycenia strony słowami kluczowymi i przed filtrami antyspamowymi.

Warto wiedzieć, że pozycjonowanie lokalne to działanie optymalizujące koszt usług SEO, ponieważ słowa kluczowe i frazy powiązane bezpośrednio z określoną lokalizacją są mniej konkurencyjne, czyli można je wypozycjonować szybciej i taniej 📊.

W ramach usługi pozycjonowania lokalnego agencja E-Prom podpowiada klientom, jak zbudować lub zoptymalizować stronę, aby była widoczna w wynikach wyszukiwania Google na wybrane słowa kluczowe oraz frazy. Oferujemy także optymalizację firmowych wizytówek w Mapach Google i aktualizację kont Google Moja Firma, ponieważ to one pojawiają się najczęściej w wynikach wyszukiwania z określoną lokalizacją.