fbpx

Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Pozycjonowanie sklepu na Shopify

Pozycjonowanie Shopify

shopify seo

Wybij się w wynikach wyszukiwania z profesjonalnym pozycjonowaniem Shopify

Shopify to popularna na całym świecie platforma e-commerce, ceniona za prostotę obsługi i szybkość wdrożenia sklepu internetowego. W Polsce jest jeszcze stosunkowo mało znana, ale statystyki pokazują, że trend ten powoli się zmienia. Jeżeli chcesz skutecznie konkurować w wynikach wyszukiwania i przyciągać wartościowy ruch organiczny korzystając z Shopify, niezbędne jest profesjonalne pozycjonowanie sklepu na tej platformie. Wybór Shopify wiąże się z pewnymi specyficznymi wyzwaniami i ograniczeniami SEO, o których warto wiedzieć. Zrozumienie ich i umiejętne ominięcie to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu na Shopify.
SEO Shopify

Zdecydowana większość osób kończy swoje wyszukiwanie na pierwszej stronie i nie szuka dalej. Pozwól swojemu asortymentowi się znaleźć przez Klientów!

Pozycjonowanie produktów Shopify

Optymalizacja produktów pod kątem SEO jest kluczowa dla sukcesu na każdej platformie e-commerce

Widoczność w Google i Shopify

Wieloletnie doświadczenie - zostaw konkurencję w tyle! Skorzystaj z usługi pozycjonowania słów kluczowych w wyszukiwarce Google dla sklepu opartego o platformę Shopify.

shopify panel administratora sklepu
Jak wypromować sklep na Shopify?

Jak pozycjonować sklep Shopify?

Na początek przygotowaliśmy krótką checklistę SEO dla sklepów funkcjonujących na platformie Shopify

Podstawowa konfiguracja:

  • Własna domena: Upewnij się, że korzystasz z własnej domeny, a nie subdomeny Shopify.
  • Google Search Console i Google Analytics: Skonfiguruj i regularnie monitoruj dane w tych narzędziach.
  • Mapa strony XML: Prześlij mapę strony (automatycznie generowaną przez Shopify) do Google Search Console.
  • Plik robots.txt: Sprawdź, czy plik robots.txt (generowany przez Shopify) nie blokuje dostępu do ważnych zasobów.

Optymalizacja On-Page:

  • Research słów kluczowych: Przeprowadź kompleksowe badanie słów kluczowych dla swoich produktów i kategorii.
  • Optymalizacja tytułów i meta opisów: Upewnij się, że każda strona (produkty, kategorie, strony informacyjne, wpisy blogowe) ma unikalny, zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych tytuł (title) i opis meta (meta description).
  • Struktura URL: Mimo ograniczeń, staraj się, aby URLe były możliwie krótkie, czytelne i zawierały słowa kluczowe.
  • Nagłówki (H1-H6): Stosuj hierarchiczną strukturę nagłówków, z jednym H1 na stronę i odpowiednio dobranymi H2-H6.
  • Optymalizacja treści: Twórz unikalne, wartościowe i zoptymalizowane pod kątem SEO opisy produktów, kategorii oraz treści na blogu. Zadbaj o odpowiednią długość i nasycenie słowami kluczowymi.
  • Optymalizacja obrazów: Kompresuj obrazy, używaj opisowych nazw plików i wypełniaj atrybuty ALT dla wszystkich grafik.
  • Linkowanie wewnętrzne: Stwórz logiczną strukturę linków wewnętrznych, łącząc ze sobą powiązane produkty, kategorie i treści.
  • Unikanie duplikacji treści: Monitoruj i eliminuj problemy zduplikowanej treści, stosując tagi kanoniczne lub przekierowania 301 tam, gdzie to konieczne.
  • Dane strukturalne (Schema Markup): Wdróż dane strukturalne dla produktów, recenzji, informacji o firmie, aby zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.

Techniczne SEO:

  • Szybkość ładowania strony: Regularnie testuj i optymalizuj prędkość swojego sklepu Shopify.
  • Optymalizacja mobilna: Upewnij się, że Twój sklep jest w pełni responsywny i zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych.
  • Certyfikat SSL: Zapewnij bezpieczeństwo transmisji danych dzięki certyfikatowi SSL (HTTPS).
  • Obsługa błędów 404: Monitoruj błędy 404 i wdrażaj przekierowania 301 dla usuniętych lub przeniesionych stron.
Zobacz film
O czym należy pamiętać pozycjonując sklep Shopify?

Ograniczenia platformy Shopify pod względem SEO

Chociaż Shopify oferuje wbudowane funkcje SEO, wielu właścicieli sklepów decyduje się na rozszerzenie tych możliwości poprzez płatne aplikacje dostępne w Shopify App Store.

Te dodatkowe moduły często oferują bardziej zaawansowane narzędzia do analizy, automatyzacji i optymalizacji SEO, co może znacząco ułatwić i przyspieszyć proces pozycjonowania. Należy jednak pamiętać, że wiąże się to z dodatkowymi, cyklicznymi kosztami.

Przykładowe płatne aplikacje wspomagające SEO na Shopify to między innymi Booster SEO & Image Optimizer, który pomaga w automatyzacji zadań SEO i optymalizacji grafik, Plug In SEO, oferujący audyty SEO, zarządzanie meta tagami i wykrywanie błędów, czy też znany z WordPressa SEO Yoast oraz odpowiednik – SEO Manager, który również dostarcza kompleksowych narzędzi do optymalizacji. Popularne są również takie aplikacje jak TinyIMG SEO & Image Optimizer lub Avada SEO Suite.

 

Platforma Shopify, mimo wielu zalet, narzuca pewne ograniczenia, które mogą wpływać na efektywność działań SEO. Do najważniejszych z nich należą:

  • Struktura URL: Shopify generuje automatyczne struktury adresów URL, które nie zawsze są w pełni konfigurowalne. Często zawierają one dodatkowe elementy, takie jak „/collections/” czy „/products/”, co może utrudniać tworzenie krótkich i przyjaznych SEO adresów. Mimo że Shopify dba o logiczną strukturę (produkty, kolekcje, strony, blog), brak pełnej kontroli nad URL’ami może być poważną wadą.
  • Dostęp do plików systemowych: Shopify nie umożliwia bezpośredniej edycji plików takich jak robots.txt czy .htaccess. Chociaż Shopify twierdzi, że zoptymalizowało te pliki, w niektórych przypadkach brak możliwości ich modyfikacji może być ograniczeniem i zdajemy się w tym przypadku na łaskę i niełaskę platformy.
  • Powielanie treści: Problem zduplikowanej treści jest częsty na platformach e-commerce, a Shopify nie jest wyjątkiem. Może on wynikać z wariantów produktów, tagów czy kolekcji, gdzie te same produkty pojawiają się pod różnymi adresami URL. Shopify automatycznie dodaje tagi kanoniczne, aby wskazać preferowaną wersję strony, jednak nie zawsze rozwiązuje to problem w pełni.
  • Struktura katalogów: Shopify charakteryzuje się płaską strukturą katalogów, co może utrudniać tworzenie hierarchicznej i zoptymalizowanej nawigacji, istotnej zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.
  • Zamknięty kod: Shopify jest platformą o zamkniętym kodzie, co oznacza mniejszą elastyczność w dostosowywaniu niektórych elementów w porównaniu do platform open-source. Wprowadzenie zmian na własną rękę będzie się zatem wiązać z poświęceniem sporej ilości czasu na przyswojenie dokumentacji lub poszukiwanie gotowego rozwiązania na różnorakich forach.
tworzenie treści
Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie legalne metody.

Elastyczne umowy

Oferta dostosowana do Twoich potrzeb.

Doświadczenie

Jesteśmy na rynku od 20 lat! Wiemy co robimy!

Twój opiekun

Własny opiekun, który zawsze odbiera telefon.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie legalne metody.

Elastyczne umowy

Oferta dostosowana do Twoich potrzeb.

Jak sprawić by Twój sklep Shopify był widoczny?

Najczęściej popełniane błędy w SEO na sklepie Shopify

Nieumiejętne podejście do pozycjonowania sklepu na platformie Shopify może prowadzić do wielu błędów, które negatywnie wpłyną na widoczność w SERP. Oto niektóre z nich, które najczęściej obserwujemy u naszych Klientów:

  • Zaniedbanie optymalizacji meta tagów – Wielu właścicieli sklepów pomija optymalizację tytułów i opisów meta, używając generycznych lub zduplikowanych treści. Jest to poważny błąd, ponieważ meta tagi mają duży wpływ na CTR (współczynnik klikalności) w wynikach wyszukiwania.
  • Brak unikalnych opisów produktów – Kopiowanie opisów od producentów lub stosowanie tych samych opisów dla wielu produktów prowadzi do problemu zduplikowanej treści i obniża wartość SEO sklepu.
  • Niewystarczająca optymalizacja grafik – Duże, niezoptymalizowane zdjęcia produktów mogą spowalniać ładowanie strony, co negatywnie wpływa na doświadczenie użytkownika i pozycję w rankingu. Ważne jest stosowanie kompresji obrazów, opisowych nazw plików i atrybutów ALT.
  • Ignorowanie struktury i nawigacji strony – Zła organizacja kategorii i produktów może utrudniać użytkownikom znalezienie tego, czego szukają, a także negatywnie wpływać na indeksowanie strony przez roboty wyszukiwarek.
  • Brak treści wspierających SEO – Ograniczanie się jedynie do opisów produktów i pomijanie tworzenia wartościowych treści na blogu czy w rozbudowanych opisach kategorii i wyczerpujących sekcji FAQ dotyczących produktu to częsty błąd.
  • Zaniedbanie optymalizacji mobilnej: W dobie rosnącego ruchu z urządzeń mobilnych, brak responsywnego designu i optymalizacji pod kątem mobile jest poważnym uchybieniem.
  • Niewykorzystywanie linkowania wewnętrznego – Brak odpowiedniej strategii linkowania wewnętrznego utrudnia dystrybucję „mocy SEO” w obrębie witryny i nawigację dla użytkowników.
  • Powolna prędkość ładowania strony – Shopify oferuje raport prędkości sklepu, jednak wielu właścicieli nie dba o optymalizację tego aspektu lub też nie ma do tego możliwości przez zamknięty kod strony i duże wymagania techniczne do wdrożenia ewentualnych poprawek.
  • Problemy z błędami 404 – Usuwanie produktów lub zmiana adresów URL bez wdrożenia odpowiednich przekierowań 301 prowadzi do błędów 404, frustrując użytkowników i negatywnie wpływając na ocenę strony przez Google.
  • Ignorowanie istoty słów kluczowych oraz zapytań użytkowników – Brak dogłębnej analizy słów kluczowych, na które powinny być optymalizowane poszczególne podstrony sklepu, jest fundamentalnym błędem. Analogiczna sytuacja dotyczy konkretnych, szczegółowych zapytań użytkowników i odpowiedzi na nie – szczególnie w dobie rosnącego udziału odpowiedzi generowanych przez AI w SERP.
tworzenie treści
Doświadczenie

Jesteśmy na rynku od 20 lat! Wiemy co robimy!

Twój opiekun

Własny opiekun, który zawsze odbiera telefon.

// dowiedz się więcej

Dlaczego Warto Nam Zlecić Pozycjonowanie Twojego Sklepu Shopify? kompleksowy audyt dobór odpowiednich modułów skuteczna strategia doboru słów kluczowych wdrożenie optymalizacji technicznych

Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron Shopify, a SEO to nasza codzienność. Rozumiemy unikalne wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta platforma. Nasze podejście to:

Indywidualna strategia

Analizujemy Twój biznes, konkurencję i grupę docelową, aby stworzyć plan działania idealnie dopasowany do Twoich potrzeb.

Transparentność działań

Regularnie raportujemy o postępach i jesteśmy zawsze gotowi odpowiedzieć na Twoje pytania.

Skupienie na wynikach

Naszym celem jest nie tylko wzrost pozycji, ale przede wszystkim zwiększenie Twojej sprzedaży i zwrotu z inwestycji.

Kompleksowa obsługa

Od audytu SEO, przez optymalizację techniczną, content marketing, aż po link building – zajmujemy się wszystkimi aspektami pozycjonowania WooCommerce.

// zaufaj fachowcom

Pozycjonowanie - opinie klientów

Grzegorz Błaszczyk | Przedsiębiorca
Grzegorz Błaszczyk | Przedsiębiorca
Polecam w 100%. Odkąd e-prom zajął się pozycjonowaniem mojej strony widzę realny przyrost klientów z sieci. Kompleksowo obsłużą, konkretnie doradzą i wykonają usługę bardzo rzetelnie. Zespół profesjonalistów, którzy wiedzą czym jest marketing internetowy.
Przemysław Dadaś | Przedsiębiorca
Przemysław Dadaś | Przedsiębiorca
Od samego początku działań marketingowych zauważam realne korzyści w postaci zwiększonego ruchu na stronie, oraz ilości nowych zapytań ofertowych. Polecam e-prom każdemu, kto chce zwiększyć swoją widoczność w sieci jak i rozpoznawalność marki. Młodzi i pomysłowi ludzie w e-prom to przyszłość marketingu internetowego!
Patryk Borzęcki | Przedsiębiorca
Patryk Borzęcki | Przedsiębiorca
Wcześniej korzystałem z innych agencji marketingowych i nie było efektów. Cieszę się, że trafiłem do firmy e-prom bo dopiero teraz za moje wydane pieniądze na reklamę jest realna i prawdziwa stopa zwrotu! Jeśli chcesz mieć efekty w swojej reklamie, koniecznie napisz do tej firmy, a będziesz zadowolony!