Projektowanie wizytówek

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu bilety wizytowe pełniły całkowicie różną rolę od tej dzisiejszej. Stanowiły nieodłączny element każdej towarzyskiej wizyty. Obecnie znaczenie wizytówek jednak zmieniło się. Teraz stanowią one niezbędny element biznesowych spotkań. Najczęściej spotkamy je podczas różnego rodzaju targów lub konferencji.

Twórz wizytówki, które będą zawsze aktualne

Wizytówka spełnia zatem rolę reklamową. Niewielki kartonik z najważniejszymi informacjami o naszej firmie pozwala w prosty i jasny sposób pokazać drugiej osobie kim jesteśmy i czym się zajmujemy. To taka forma mini reklamy dla naszej firmy.

Dzielenie się wizytówkami to też prosty sposób na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, dzięki czemu łatwiej będzie zdobyć nam klientów. Dobrze i ciekawie zaprojektowana wizytówka pozwoli nam wzbudzić zainteresowanie naszą firmą u rozmówcy a tym samy ułatwić nawiązanie dalszej współpracy.

Projekt wizytówki - istotny element biznesu

Jak zatem widać wygląd wizytówki ma ogromne znacznie. Projektowanie wizytówek podobnie jak projektowanie ulotek reklamowych jest niezwykle istotne w przypadku niemal każdego biznesu. Projektując wizytówki bardzo dużo zależy od dobranych przez nas kolorów. Biały papier z granatowym nadrukiem to wzór bardzo chętnie wykorzystywany w przypadku branży finansowej lub też medycznej. Zielony druk najczęściej wykorzystywany jest natomiast w przypadku instytucji finansowych takich jak banki oraz w firmach sportowych. Na wybór szarego papieru do wizytówek decydują się natomiast osoby z branży artystycznej czy też budowlanej. Wykorzystanie różowej kolorystyki nadruku ma miejsce najczęściej w przypadku branży kosmetycznej czy też takiej związanej z odzieżą lub akcesoriami dziecięcymi. Natomiast wykorzystanie pomarańczowego koloru to idealny wybór w przypadku firm związanych z nowymi technologiami lub też produktami skierowanymi dla młodzieży.

Można także zauważyć, iż w przypadku firm zajmujących się sprzedażą dóbr luksusowych dominuje kolorystyka purpurowa oraz czerwona.
Przy projekcie wizytówki duże znaczenie ma też rozmieszczenie informacji oraz firmowego logo. Najlepiej będzie postawić na prostotę i przejrzystość. Przy małym formacie, jaki stanowi wizytówka umieszczenie dużej ilości treści sprawi, że odbiorca poczuje się przytłoczony i zagubiony. Pamiętajmy, że na wizytówce znaleźć powinna się zawsze nazwa firmy, nasze stanowisko oraz podstawowe dane kontaktowe. Dodanie do tego firmowego logo powinno stanowić dopełnienie całości.

Ponadto w zależności od tego, dla jakiej branży wykonana jest dana wizytówka możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa dotyczącej kompozycji lub jej brak. W sektorach biznesowych oczywiście należy postawić na klasyczne wizytówki. Natomiast osoby związane z branżą artystyczną mogą pokusić się o nieco bardziej urozmaicone projekty graficzne wizytówki.