5 Niepodważalnych Dowodów, Faktów I Liczb, Które Pokazują Jak prowadzić profile społecznościowe firmy w internecie – Badania.

6 rzeczy, które Twój szef musi wiedzieć o mediach społecznościowych dla firm.
19 czerwca 2020

Lubimy liczyć, mierzyć, obliczać wszystko co się tylko da… Liczenie to szczególnie przydatna umiejętność w prowadzeniu sprzedaży oraz biznesu – także w internecie. Specjaliści od marketingu również opierają swoją pracę na danych. Każde polubienie, komentarz i zaangażowanie na firmowym profilu możemy policzyć i przedstawić za pomocą tak zwanego zasięgu. Dlaczego, by nie pójść o krok dalej i “policzyć” co myślą użytkownicy o firmach w internecie! Uwaga – ktoś już to kiedyś zrobił a my postaramy się wam te dane przedstawić.

1. Nieobecność firmy w internecie źle wpływa na wizerunek firmy

Jak donosi badanie zrealizowane przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej aż 67% użytkowników social media uważa, że nieobecność marki w social mediach wpływa negatywnie na jej wizerunek! Morał z tego taki, że warto działać w sieci i aktywnie prowadzić komunikację, ze swoimi odbiorcami w internecie.

ikonografika social media
Nieobecność marki w social media wpływa NIEKORZYSTNIE na jej wizerunek!

2. Do 🧡 zakochania 1 krok a do zakupów kilka polubień

To samo badanie pokazało kolejną ciekawą rzecz wartą uwagi. Wynika z niego pośrednio, że już kilka polubień może przyczynić się do dokonania zakupów w internecie. Jak się okazuje nie trzeba wiele by podbić serca konsumentów! Można by nawet rzecz, że dla przedsiębiorcy każdy dzień trzeba uznać za walentynki. Każdego dnia bowiem możemy “upolować” nowego klienta.

Polubienie marki social media
Kilka polubień może wystarczyć by przekonać internautę do zakupów w internecie

3. Kot w social media ma zarabiać😻

Każdy specjalista od marketingu wie, że gdy na profilu zaczyna się dziać mały ruch to należy wytoczyć najcięższe działa do walki! Jednym z nich są niewątpliwie zwierzaki: kotki, pieski czy papugi! Nie dasz like’a? Nawet nie skomentujesz słodkiego psiaczka? Jest to raczej nie możliwe – a jeśli wciąż masz inne zdanie… no cóż, chyba jesteś tutaj nie mile widziany 😅

Marki również wykorzystują psy i zwierzęta w swoich kampaniach reklamowych. Przykłady możemy mnożyć – nawet na naszym rodzinnym rynku. Popularne piwo w Polsce nosi nazwę “Żubr”. Sieci handlowe lubią nazywać swoje marki tak jak popularne owady i płazy. Nie jest to działanie przypadkowe! Warto również dodać, że używanie zwierząt w swoim przekazie medialnym ma jeszcze jedną zaletę – łatwo o rozpoznawalność danej marki również za granicą.

4. Ponad 19 milionów Polaków ma konto na Facebooku

Polacy bardzo dobrze wypadają na tle obecności w internecie. Aż 99% z przedziału wiekowego 16 – 64 lata w ciągu ostatniego miesiąca korzystało z mediów społecznościowych lub komunikatorów. To dlatego obecność firm w internecie ma tak ogromne znaczenie. Jaki z tego wniosek? 🤔 Pamiętaj by treść, którą publikujesz na swoim profilach społecznościowych była responsywna – czyli dostosowana do wersji mobilnej. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu swojego profilu lub sprzedaży w internecie skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci osiągnąć sukces w sprzedaży.

badanie liczba użytkowników Facebook
źródło: raport Hootsuite “Digital 2020”

5. Opinie w internecie odgrywają ogromne znaczenie przy sprzedaży

Każdy z nas chwali się w internecie swoimi zakupami. Na Instagramie wszyscy przechwalają się swoimi nowymi ciuchami i akcesoriami. Sklepy internetowe już dawno odkryły potęgę social mediów i nie ma w tym nic dziwnego 61% użytkowników Social Media dzieli się opiniami i informacjami o swoich zakupach w internecie. To bardzo duży wynik!

opinie w internecie marketing social media
Opinie w internecie są bardzo ważne
Kamil Poręba
Kamil Poręba
Specjalista ds. handlu i marketingu.

Komentarze są wyłączone.