6 rzeczy, które Twój szef musi wiedzieć o mediach społecznościowych dla firm.

własny sklep internetowy
Co powinien zawierać sklep internetowy – by mógł zarabiać?
5 czerwca 2020
5 Niepodważalnych Dowodów, Faktów I Liczb, Które Pokazują Jak prowadzić profile społecznościowe firmy w internecie – Badania.
1 lipca 2020

Dzisiaj prowadzenie firmowego Facebooka, czy postowanie na Instagramie to nie fanaberia XXI wieku a konieczność. Klienci są właśnie tutaj – w internecie, podobnie jak ich pieniądze.

Nieobecność marki na Facebooku jest postrzegana negatywnie! 24% użytkowników twierdzi, że marka jest już wtedy postrzegana jako przegrana! Kolejne 21% uznaje ją jako nie na czasie. (Badanie Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej)

Ostatnie wydarzenia takie jak pandemia koronawirusa w Polsce zmusiła właścicieli firm do jeszcze większej aktywności w mediach społecznościowych. Niektórzy przedsiębiorcy po raz pierwszy w swoim życiu musieli się zmierzyć z wyzwaniem prezentacji swojej firmy w internecie. Właściciele małych firm po drodze natrafiają na wiele wpadek, czasami bardzo bolesnych – “pierwszy raz” firmowego Facebooka może się okazać niezwykle trudny, to dlatego prezentujemy 10 rzeczy, o których warto pamiętać.

Dlaczego media społecznościowe dla biznesu są ważne ?

Każdy z nas szuka w internecie odpowiedzi na ważne dla nas pytania. Kiedy remontujemy mieszkanie szukamy inspiracji na Pintereście. Przeglądamy ciekawe obrazki mebli, farb czy tkanin. Gdy szukamy pracy zaglądamy na LinkedIN’a, a gdy rozglądamy się za koncertem w okolicy to Facebook służy nam pomocą. To właśnie tutaj co chwilę ktoś czegoś potrzebuje i Twoja firma powinna odpowiadać na potrzeby klientów.

Obsługa Social media

Każdego dnia tysiące użytkowników szuka w mediach społecznościowych odpowiedzi na różne pytania. Twoja firma powinna być w kontakcie z tymi osobami.

Co firmy robią w mediach społecznościowych?

Firmowe profile na Facebooku prezentują firmę i jej codzienną działalność. Warto publikować takie informacje jak promocje, konkursy, nowe produkty, usługi, zdjęcia i filmy. Użytkownicy Facebooka chcą też poznać wartości jakimi kieruje się Twoja firma, dlatego nie bój się pokazywać tego na czym zależy Ci najbardziej – wspierania fundacji, wydarzeń, tworzenia tożsamości marki w internecie. Z firmowego profilu możesz również korzystać by przedstawić swoich pracowników, lub by opublikować oferty pracy.

Kto najchętniej reklamuje swój biznes w mediach społecznościowych?*

W mediach społecznościowych najchętniej reklamują się firmy edukacyjne (72% z nich), sektor komunikacyjny (71%), usługi (66%) oraz sprzedaż (64%). (B. Gregor, M. Stawiszyński 2012, str. 253-254)

Strategie mediów społecznościowych na rzecz rozwoju biznesu

Tak jak każde przedsiębiorstwo ma swój biznes plan, tak również działania w mediach społecznościowych powinny być dobrze skoordynowane i mierzalne. Zanim rozpoczniesz tworzenie postów w internecie powinieneś zadać sobie kilka pytań: Po co prowadzisz działania w mediach społecznościowych? Jaki jest Twój cel? Co będzie dla Ciebie wyznacznikiem sukcesu?

Czego nie robić na firmowym profilu?

Należy unikać działań spontanicznych w stylu – “zobaczymy co wyjdzie jak napiszę…”. Działania w social mediach są natychmiastowe. Bardzo często po popełnieniu błędu nie ma już możliwości odwrotu, o czym przekonało się wielu polityków np. na Twitterze. Również usuwanie negatywnych opinii i komentarzy może okazać się odwrotne do zamierzonego.

Reklamować czy nie reklamować?

Dobrze prowadzony profil na Facebooku potrafi przekonać do siebie wiele osób. Warto jednak podkreślić, że platformy takie jak Facebook służą głównie do prowadzenia działań marketingowych takich jak kontakt z klientami czy dbanie o wizerunek firmy. Nachalne wrzucanie reklam może skończyć się szybką utratą fanów i “przyblokowaniem zasięgów” przez Facebooka.

Pomoc dla firm przy obsłudze Facebooka

Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu ciekawych postów i grafik lub chciałbyś rozwijać swoje profile społecznościowe, lecz nie masz na to czasu to zapraszamy do skorzystania z naszej pomocy! Zobacz jak możemy Ci pomóc.

Kamil Poręba
Kamil Poręba
Specjalista ds. handlu i marketingu.

Komentarze są wyłączone.