Jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym? Poznaj 4 sposoby.
Jest wiele sposobów na darmową i szybką reklamę Twojego sklepu! Przedstawiamy Ci kilka sprawdzonych pomysłów, które możesz natychmiast wdrożyć w swoim sklepie internetowym, by zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej oraz pozyskać więcej klientów.
1. Dodaj produkty do systemu Merchant Center, by uzyskać darmową reklamę w zakupach Google.
Czy wiesz, że możesz uzyskać darmową reklamę wszystkich swoich produktów za darmo? Mówiąc prostymi słowami, właściciele sklepów internetowych mogą wysłać swoje produkty do katalogu Google, by te wyświetlały w się w zakładce „zakupy Google”, który ma olbrzymie zasięgi oraz widoczność.
Zakupy Google, znane również jako PLA (Product Listing Ads), to format reklamowy Google zaprojektowany w celu zwiększenia konwersji w sklepach internetowych. Produkty są wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Każdy z nas ma z nim styczność. Gdy wyszukujemy produkty w Internecie, to bardzo często trafiamy na tzw. karuzelę wyświetlającą produkty od Google.
Jak sprawić, by mój produkt pojawił się w Google?
Niedawno ogłoszono, że do wyświetlania produktów w sekcji zakupy Google nie są konieczne kampanie Google Ads. Nowo ogłoszone bezpłatne oferty to darmowe ogłoszenia, które będą wyświetlane bezpłatnie w zakładce Zakupy Google i tylko tam. Pozostałe miejsca takie jak poprzednio wspomniana karuzela, wyświetlająca się w wynikach wyszukiwania jest wciąż zarezerwowane dla płatnych wyników Google Ads.
Google Merchant Center to dobry sposób na gwałtowne zwiększenie widoczności sklepu. Załóżmy, że posiadasz w swoim sklepie np. tysiąc produktów (zakładając różne warianty). Wyobraź sobie sytuację, w której będą one każdego dnia uzyskiwać darmowe wyświetlenia. Co więcej, sekcja zakupy Google to też porównywarka cen, więc Twoje produkty mogą rywalizować każdego dnia z konkurencją! Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawcy mogą teraz ulepszyć swój silnik sprzedaży i biznes online, wyświetlając bezpłatne produkty w witrynie Google.
Merchant Center – jak dodać produkty?
Aby dodać produkty do Merchant Center należy założyć konto na tej platformie. Zanim zaczniesz wprowadzać produkty, musisz zweryfikować i potwierdzić adres URL witryny sklepu przed przesłaniem danych produktów do Merchant Center, a następnie wgrać wszystkie pliki z listy. Można to zrobić automatycznie przesyłając plik wszystkich produktów o określonych porach.
Potrzebujesz pomocy? Chcesz, by nasza firma za Ciebie wprowadziła wszystkie Twoje produkty do Merchant Center, by wyświetlały się w zakupach Google? Żaden problem! Nasi pracownicy mogą Cię w tym wyręczyć. Wystarczy kontakt z naszą firmą!
2. Profil firmy lub sklepu internetowego na Wikipedii? TAK!
Ludzie każdego dnia wyszukują miliony haseł. Wikipedia jest obecnie jedną z największych baz danych na świecie, a jej wyniki chętnie są wyświetlane przez wyszukiwarki typu Google czy Bing. Żadna inna strona w polskim Internecie nie jest w stanie wygenerować tylu odwiedzin miesięcznie, co Wikipedia (oczywiście nie dotyczy to wyszukiwarek). Dlaczegożby nie wykorzystać tego faktu do reklamowania swojej własnej firmy lub sklepu?
Elementy publikowane na Wikipedii są wysoko cenione przez boty Google dzięki jej wysokiemu wskaźnikowi trust rate (zaufanie strony), dlatego jej wyniki prawie zawsze pojawiają się na górze listy wyników wyszukiwania podczas wykonywania istotnych zapytań. Co więcej, dane zaciągane z Wikipedii pokazują się częściej niż profil wizytówki Google. Można z tego wyciągnąć interesujący wniosek. Z pewnością umieszczenie swojej firmy/marki na Wikipedii może znacznie zwiększyć szanse marki na wyższą pozycję w wyszukiwarkach, bez ponoszenia praktycznie żadnych opłat.
3. Wynajmij modela lub modelkę do reklamy produktów w sklepie internetowym
Od dawna mówi się, że kupujemy oczami, więc nie powinno Was dziwić, że aż 93% kupujących online twierdzi, że jakość zdjęć jest najważniejszym czynnikiem w sprzedaży online. Tak przynajmniej wynika z badania Justuno (populara platforma marketingowa).
Nasza agencja reklamowa obserwuje ten trend od dawna, dlatego uruchomiliśmy agencję modelingową, w której każdy klient może zamówić profesjonalną sesję zdjęciową z naszymi modelkami lub modelami. Nasza agencja kompleksowo wspiera sklepy internetowe, tworząc reklamy, zdjęcia produktów czy katalogi po wykonaniu sesji zdjęciowych lub wideo. Odpowiednia prezentacja produktów to dzisiaj klucz do wysokiej sprzedaży.
Wynajmij modelkę, która zaprezentuje Twoje produkty w profesjonalnej sesji zdjęciowej!
4. Rozpocznij pisanie firmowego bloga – to się opłaca!
Według badań BlogHer.com aż 81% kupujących w Internecie kieruje się zaleceniami i wytycznymi zawartymi na blogu. Co więcej, 37% marketerów twierdzi, że najcenniejszą formą content marketingu są blogi.
To nie koniec badań naukowych. Według badań Salesforce, aż 72% użytkowników znajduje witrynę za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, a blog jest zazwyczaj najprostszą formą, która umożliwi Ci pozyskanie ruchu na stronie internetowej. Z tego powodu przedstawiciele branży e-commerce nie mają wyboru – aby być widoczni w Google, powinni rozważyć prowadzenie bloga.
Przy prowadzeniu firmowego bloga należy jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Należy za wszelką cenę unikać tzw. „duplicate content” czyli powielania tekstu z innych stron lub umieszczania tej samej tematyki na wielu stronach. Oczywiście można opierać się na prawie cytatu, lecz musi być to dobrze widoczne.
„Kluczem nie jest historia, którą opowiadasz, lecz to by konsument stał się jej bohaterem.”
Chris Brogan
Dobry tekst na blogach sklepu internetowego zawiera kilka fraz kluczowych, najlepiej takich, które są często wyszukiwane, grafikę, atrakcyjne nagłówki, wezwanie do działania czy pogrubienie. Najważniejsza jest jednak ciekawa historia. Już dawno dowiedziono, że storytelling, czyli tworzenie opowieści, to najlepsze narzędzie reklamowe. Dobry tekst na blogu powinien opowiadać historię. Marketing narracyjny zakłada, że jeśli opowiemy odbiorcy ciekawą historię, skuteczniej zachęcimy go do skorzystania z naszej oferty. Tekst powinien wzbudzić emocje czytelnika i sprawić, by stał się częścią historii.