Czym jest i na czym polega pozycjonowanie?
Skąd bierze się dobra pozycja strony lub sklepu w wyszukiwarce? Kiedy użytkownik Internetu wpisuje w okno wyszukiwarki określone słowo kluczowe, otrzymuje listę stron internetowych. Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się adresy witryn, które przez wyszukiwarkę zostały uznane za najlepiej pasujące do wpisanej frazy lub zapytania. Ranking witryn nie jest jednak ustalany na zasadzie hierarchii od najlepszej do najgorszej. Na tym polega pozycjonowanie – działania, które wpływają na wyższe pozycje stron.
Pozycjonowanie witryn internetowych w wynikach organicznych
Strona wyników wyszukiwania zawiera na pierwszych 3-4 pozycjach, w kolumnie z boku oraz na 3-4 pozycjach na dole strony wyniki oznaczone jako „Reklama”. Te propozycje witryn są płatnymi wynikami wyszukiwania. Oznacza to, że właściciele stron zapłacili za to, aby wyszukiwarka wyświetlała ich witryny na danej pozycji w odpowiedzi na konkretne zapytanie internautów. Wyświetlanie stron internetowych jako reklamy na uprzywilejowanych pozycjach, związane jest z płatną usługą – kampanie Google Ads. Kolejne pozycje na stronie wyników wyszukiwania, znajdujące się pomiędzy blokami reklamowymi, to tzw. naturalne wyniki wyszukiwania. Są tam widoczne witryny, które osiągnęły swoją wysoką pozycję m.in. za pomocą pozycjonowania, ale bez płacenia za reklamę.
Warto wiedzieć, że wygląd strony z wynikami wyszukiwania, zależy od tego, jaką frazę lub zapytanie użytkownik wpisał w okno wyszukiwarki. Dotyczy to szczególnie wyszukiwania lokalnego, zawierającego nazwę miejscowości, województwa, regionu. Jeśli internauta wpisze frazę np. „kwiaciarnia Nowy Sącz”, to poniżej bloku reklamowego, nad organicznymi wynikami wyszukiwania, pokażą się wizytówki Google Moja Firma zawierające nazwy, adresy, numery telefonów i rekomendacje klientów w postaci gwiazdek, opinii i zdjęć. To rozwiązanie jest znacznym ułatwieniem dla użytkowników, podobnie jak automatyczne rozpoznanie lokalizacji internauty przez wyszukiwarkę. Natomiast dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron, jest to znaczne utrudnienie, ponieważ naturalne wyniki wyszukiwania są wówczas mniej widoczne.
Co wpływa na pozycjonowanie stron internetowych ?
Za kolejność wyników na stronie wyszukiwania odpowiada algorytm wyszukiwarki Google. Układa on adresy witryn, oceniając ich dopasowanie do zapytania sformułowanego przez internautę. Szczegółowe zasady działania algorytmu nie są znane. Wśród wielu czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania, wymienia się przede wszystkim elementy związane z treściami zamieszczonymi na stronie i z jej działaniem oraz popularność witryny w Internecie. Dlatego pozycjonowanie strony internetowej powinno uwzględniać optymalizację takich elementów jak:
- Ilość i jakość treści na stronie internetowej – tworzenie contentu to ważna rzecz!
- Dobór i częstotliwość występowania słów kluczowych w nagłówkach i tekstach
- Aktualizacja treści na stronie i częstotliwość dodawania nowych, unikalnych tekstów
- Obecność słów kluczowych w adresie URL
- Szybkość ładowania strony oraz optymalizację kodu HTML witryny
- Linki prowadzące do innych domen
- Personalizacja i UX
Bądź pierwszy w Google!
Skontaktuj się z E-PROM! Sprawimy, że Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania! Nasze 20 letnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron to nie przypadek! Zaufało nam tysiące klientów.