kampania ogłoszeniowa dla firm
Czy warto reklamować firmę przez portale ogłoszeniowe?
21 grudnia 2020
Zarobki sprzedawcy Amazon
40% Sprzedawców na Amazon zarabia 17 tysięcy złotych. Niektórzy dużo więcej…
23 lutego 2021

Skąd bierze się dobra pozycja strony lub sklepu w wyszukiwarce? Kiedy użytkownik Internetu wpisuje w okno wyszukiwarki Google określone słowo kluczowe, dotyczące informacji, ofert lub produktów, które go interesują, otrzymuje listę stron internetowych. Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się adresy witryn, które przez wyszukiwarkę zostały uznane za najlepiej pasujące do wpisanego słowa, frazy lub zapytania. Ranking witryn nie jest jednak ustalany na zasadzie hierarchii od najlepszej do najgorszej, ponieważ działania, określane jako pozycjonowanie, wpływają na wyższe pozycje stron.

Pozycjonowanie witryn internetowych w wynikach organicznych

Dzięki pozycjonowaniu firmy odnoszą sukces w sprzedaży

Strona wyników wyszukiwania zawiera na pierwszych 3-4 pozycjach, w kolumnie z boku oraz na 3-4 pozycjach na dole strony wyniki oznaczone jako „Reklama”. Te propozycje witryn są płatnymi wynikami wyszukiwania. Oznacza to, że właściciele reklamowanych stron zapłacili za to, aby wyszukiwarka Google wyświetla ich witryny na danej pozycji w odpowiedzi na konkretne zapytanie internautów. Wyświetlanie stron i sklepów internetowych jako reklamy, na uprzywilejowanych pozycjach, związane jest z płatną usługą Google Ads . Kolejne pozycje na stronie wyników wyszukiwania, znajdujące się pomiędzy blokami reklamowymi, to tzw. organiczne (naturalne) wyniki wyszukiwania. Są tam widoczne witryny, które osiągnęły swoją wysoką pozycję m.in. za pomocą pozycjonowania, ale bez płacenia za reklamę w Google Ads.

Warto wiedzieć, że wygląd strony z wynikami wyszukiwania, zależy od tego jakie słowo, frazę lub zapytanie użytkownik wpisał w okno wyszukiwarki. Dotyczy to szczególnie wyszukiwania lokalnego, zawierającego nazwę miejscowości, województwa, regionu lub państwa. Jeśli przykładowo internauta wpisze frazę „kwiaciarnia Nowy Sącz” to tuż poniżej bloku reklamowego, ale nad organicznymi wynikami wyszukiwania, pokażą się wizytówki Google Moja Firma zawierające nazwy, adresy, numery telefonów i rekomendacje klientów w postaci gwiazdek, opinii i zdjęć. To rozwiązanie jest znacznym ułatwieniem dla użytkowników, podobnie jak automatyczne rozpoznanie lokalizacji internauty przez wyszukiwarkę. Natomiast dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron jest to znaczne utrudnienie, ponieważ naturalne wyniki wyszukiwania są wówczas mniej widoczne.

Co wpływa na pozycjonowanie stron internetowych ?

Za kolejność wyników na stronie wyszukiwania odpowiada algorytm wyszukiwarki Google, który układa adresy witryn oceniając ich dopasowanie do zapytania sformułowanego przez internautę. Szczegółowe zasady działania algorytmu nie są znane, ale wśród wielu czynników mających wpływ na wyniki wyszukiwania, wymienia się przede wszystkim elementy związane z treściami zamieszczonymi na stronie i z jej działaniem oraz popularność witryny w Internecie. Dlatego pozycjonowanie strony internetowej powinno uwzględniać optymalizację takich elementów jak:

Co wpływa na pozycjonowanie?
  • Ilość i jakość treści na stronie internetowej
  • Dobór i częstotliwość występowania słów kluczowych w nagłówkach i tekstach
  • Aktualizacja treści na stronie i częstotliwość dodawania nowych, unikalnych tekstów
  • Obecność słów kluczowych w adresie URL
  • Szybkość ładowania strony oraz optymalizację kodu HTML witryny
  • Linki – prowadzące do innych domen
  • Personalizacja i UX

Bądź pierwszy w Google!

Skontaktuj się z agencją reklamową e-prom. Sprawimy, że Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania! Nasze 20 letnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron to nie przypadek! Zaufało nam tysiące klientów.

pozycjonowanie stron internetowych
pozycjonowanie stron internetowych


Kamil Poręba
Kamil Poręba
Specjalista ds. handlu i marketingu w agencji reklamowej e-prom. Prywatnie fan nowych technologii, psychologii sprzedaży i biznesu.

Komentarze są wyłączone.