Prowadzenie social media – mediaplan i trendy w 2023 roku
Planujesz działania marketingowe swojej firmy na 2023 rok? Zastanawiasz się jak tym razem poprowadzić swoje media społecznościowe, aby nie pozostać w tyle za konkurencją? Każdy rok przynosi zmiany w sieciach społecznościowych – zawsze warto za nimi podążać i dobrze się do nich przygotować. Niektóre trendy rozwijają się stopniowo i są ciężko dostrzegalne. Inne zaś pojawiają się nagle, stając się nowo funkcjonującą normą. Jak będzie wyglądać prowadzenie social media, mediaplan i trendy w 2023 roku?
Krótkie formy wideo – przyciągnij uwagę użytkowników
Pierwszym trendem, utrzymującym się od roku poprzedniego są krótkie formy wideo. Moda na nie zdecydowanie zaczęła się już wcześniej – od TikTok’a. Pomysł podchwycił Instagram – wprowadzając rolki, oraz Facebook. Zaraz potem wkroczył YouTube ze swoimi YouTube shorts. Tworzenie contentu, który jest ciekawy, daje Ci pewne dotarcie do szerokiej grupy użytkowników. Polscy oraz zagraniczni marketerzy jasno wskazują, że 30-sekundowe lub jednominutowe filmy mocno przyciągają uwagę. Dlaczego? Są chwytliwe, łatwe do przyswojenia i przede wszystkim krótkie, więc nie absorbują widza na długo. Ludzie właśnie tego chcą – ciekawych, ale krótkich treści. A te najciekawsze sprawiają, że odbiorca powraca i chce więcej.
Lepsze reklamy – mobile marketing i reklama natywna – wyjdź na przeciw swoim odbiorcom!
Kolejny trend to bardziej wyrafinowane reklamy. Z analiz przeprowadzonych w 2022 roku wynika, że ponad połowa marketerów starała się o zwiększenie wydatków na działania reklamowe w mediach społecznościowych. Z social mediów korzysta dziennie ponad 27 mln Polaków. Najchętniej używany jest Facebook (88%) i Instagram (59,6%). Treści, które są śledzone najczęściej dotyczą znajomych i rodziny (niecałe 50%). Jeśli chodzi o sprawdzanie informacji o markach – robi to ponad 20% użytkowników. Wystawienie reklamy w platformach społecznościowych jest jak wejście na imprezę, gdzie ludzie bawią się i rozmawiają, a Ty próbujesz im coś sprzedać. Twoje reklamy muszą więc być wysokiej jakości – kreatywne i wyróżniające Twoją markę na tle konkurencji. Użytkownicy mediów społecznościowych są coraz bardziej wymagający, a Ty musisz dać im to, czego oczekują. Zaangażowanie użytkowników aplikacji wymaga wysiłku i niejednokrotnie zwiększenia budżetu, przeznaczonego na działania marketingowe. Jeśli Twoje treści reklamowe wyglądają jak typowa reklama, dajesz użytkownikom powód do pominięcia jej i scrollowania dalej. Ludzie chcą mieć sensowną interakcję z markami i treściami przez nie udostępnianymi. Pomyśl nad nowymi formatami reklam mobilnych – mobilna reklama natywna jest koncepcją tworzenia treści reklamowych spójnych z treścią strony. Reklama zasymilowana w designie i spójna z zachowaniem platformy daje użytkownikom poczucie, że reklama pasuje do niej. Popularnym przykładem są posty sponsorowane i promowane wyniki wyszukiwania. Korzystaj z ułatwień technologicznych i wdróż automatyzację reklam mobilnych.
Omnichannel i influencer marketing w mediach społecznościowych – nie zostawaj w tyle!
Wirtualny świat pędzi do przodu i trudno jest teraz polegać wyłącznie na jednej platformie społecznościowej. Kolejnym trendem jest więc różnorodność platform i omnichannel. Podczas, gdy Twoja marka działa prężnie na Facebooku, konkurencyjne firmy rozkręcają się już nie tylko na Instagramie, ale też świetnie im idzie na TikToku, YouTube, Twitterze i LinkedIn. Analizy wykazują, że w 2022 roku aż 64% marketerów było aktywnych w trzech do pięciu różnych platformach mediów społecznościowych. Bycie wszechstronnym w tej kwestii pozwala osiągać o wiele lepsze wyniki. Twoja marka nie jest obecna w kilku aplikacjach mobilnych? Specjaliści prognozują, że będzie to jeden z tych trendów, którego kontynuacji należy się spodziewać w kolejnych latach. Warto więc zdywersyfikować kanały komunikacji. Współczesne firmy nieustannie poszukują nowych form promocji marki. Jednym z bardzo szybko rozwijających się trendów jest Influencer Marketing, który polega na opieraniu działań promocyjnych na współpracy z gwiazdami internetu. Są nimi znani blogerzy, vlogerzy, instagramerki oraz gamerzy. Mają duży wpływ na poglądy i opinie swoich odbiorców. Analizy wskazują, że autorytet influencerów jest o wiele większy od wpływu tradycyjnych celebrytów. Współpraca z nimi pozwala na dotarcie do precyzyjnych grup docelowych.
Handel w social mediach – czy to ma sens? Obsługa klienta w kanałach społecznościowych
Trendem, któremu warto się przyjrzeć jest handel społecznościowy. Co pomaga wpłynąć na decyzje zakupowe Twojej grupy docelowej? Aplikacja mobilna, w której odbiorcy mają możliwość działania i dokonania zakupu. Oczywiście, ważna jest też sprzedaż i profesjonalna obsługa allegro, a także bycie obecnym w innych platformach sprzedażowych. Jednak social media to miejsce, gdzie użytkownicy spędzają czas, a kiedy mają pod ręką przycisk zakupu – bez wątpienia zachęca ich to do działania! Kupowanie bezpośrednio z profili mediów społecznościowych (social ecommerce) to trend, który będzie rósł szybko. Marketing społecznościowy powraca do podstaw budowania relacji z klientem i obsługi na wysokim poziomie. Zadbaj o dobre prowadzenie swoich social media, a jeśli czas Ci nie pozwala – powierz te działania specjalistom!
Korzystaj z dobrodziejstw nowych technologii i bądź obecny w mediach społecznościowych!
Zobacz też nasz artykuł na temat tego, co powinien zawierać sklep internetowy, by mógł zarabiać!