Jak pozycjonować sklep internetowy?

mobile first indeks
Czym jest Mobile-First Index i jaki jest jego realny wpływ na pozycjonowanie?
8 października 2018
pozycjonowanie SEO

W czasach dużej konkurencji na rynku kluczem do odniesienia sukcesu jest przebicie się ze swoją ofertą do świadomości konsumenta. W przypadku internetowych biznesów najprostszym krokiem do dokonania tego jest zadbanie o dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania Google. W tym poradniku podpowiemy zatem jak pozycjonować sklep internetowy aby był on znacznie lepiej widoczny.

 

Content is king

Pierwszym krokiem na drodze do pozycjonowania strony internetowej jest zadbanie o posiadanie unikalnych treści. W praktyce chodzi zatem o to aby unikać powielania jakichkolwiek treści które znajdują się już w internecie. Kopiowanie opisów dostarczonych przez producentów to jeden ze standardowych przykładów praktyk jakich powinno się unikać. Z tego też względu jeżeli zamierzasz na poważnie zająć się prowadzeniem swojego sklepu internetowego to musisz postawić na unikalne opisy każdego produktu. Pozycjonowanie stron bez wysokiej jakości treści jest bowiem praktycznie niemożliwe.

Kolejnym krokiem powinno być upewnienie się, że treści które przygotowaliśmy będą interesujące dla potencjalnych konsumentów. Poprzez regularną publikację treści ( chociażby na blogu podpiętym pod sklep ) sprawiamy, że powstają nowe podstrony i kolejne słowa kluczowe, które indeksują się a tym samym są uwzględniane w wynikach wyszukiwania. Przez sam ten fakt przyczyniają się one do generowania większego ruchu na stronie.

Dodatkowe wejścia na naszą stronę www można pozyskać poprzez jakość naszych publikacji. Jeżeli tylko materiały będą w jakiś sposób pomocne dla klientów to automatycznie przełożą się też na większy ruch na stronie.

content marketing

Google dużo przychylniejszym okiem patrzy na wartościowe publikacji oraz preferuje świeże treści. Sprawia to, że regularne publikowanie wpisów na sklepowym czy firmowym blogu jest niezwykle opłacalne.

Przyjazne adresy URL

Nie bez powodu wszystko co związane z Google od razu kojarzy się z minimalizmem. Dotyczy to też adresów URL na stronie internetowej przyporządkowanych do konkretnego produktu. Wszystkie one powinny być budowane według następującego schematu: nazwa strony/kategoria produktu/nazwa produktu/ cechy wyróżniające.

Sprawia to, że patrząc tylko na pasek adresu w przeglądarce jesteśmy w stanie bez problemu odgadnąć z jakiego rodzaju produktem mamy do czynienia.

Co istotne wszystkie adresy URL w obrębie jednego sklepu www powinny być tworzone w sposób analogiczny. Tak aby nawigowanie pomiędzy nimi odbywało się w sposób łatwy, zrozumiały i intuicyjny zarówno dla samych użytkowników jak i robotów wyszukiwarki Google. W przypadku większości sklepów internetowych opartych na popularnych systemach CMS będzie się to wiązało wyłącznie z włączeniem opcji przyjaznych adresów URL. W innych przypadkach będziemy musieli sami stworzyć odpowiednie przekierowania.

Strona przyjazna użytkownikom

Nawet najlepsze ceny i unikalne opisy bez odpowiednio zaprojektowanej pod względem użyteczności strony mogą nie przełożyć się na odniesienie sukcesu. Wygoda użytkowania strony to obecnie jeden z najważniejszych czynników jaki decyduje o tym czy strona ma szansę na sukces. Google bowiem preferuje strony na których użytkownicy spędzają możliwie jak najwięcej czasu. W przypadku stron które nie posiadają przyjaznego dla użytkownika interfejsu najpewniej zniechęceni nawigacją internauci wyjdą z niej po kilku sekundach i już nigdy na nią nie wrócą. Warto zatem już na etapie projektowania sklepu www upewnić się, że będzie on odpowiednio dostosowany do wymagań użytkowników pod kątem użyteczności i wygody poruszania się.

Mobilna wersja strony

W celu skutecznego pozycjonowania stron www nie można też zapomnieć o mobilnej wersji strony internetowej. Najnowsze statystyki jasno pokazują już, że ponad połowa ruchu w internecie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Jeżeli zatem nasza strona sklepu www nie jest dostosowana do wyświetlania na tego typu urządzeniach to skutecznie zniechęcimy do siebie grono potencjalnych klientów. Jeżeli więc strona sklepu www nie jest jeszcze mobilna to warto rozważyć wdrożenie chociażby promowanej przez Google technologii AMP która pozwala na szybkie wczytanie treści strony www na urządzeniach mobilnych.

Wewnętrzne linkowanie

Następnym krokiem na drodze do pozycjonowania sklepu www powinno być zadbanie o wewnętrzne linkowanie. Błędnie wykonane stanowi nie tylko spore utrudnienie dla klientów którzy skaczą pomiędzy błędnie dobranymi produktami ale stanowi też przeszkodę w uzyskaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce Google.

 

linkowanie wewnętrzne

Posiadając sklep www z olbrzymią bazą produktów trzeba zadbać aby każdy z nich był łatwo dostępny. Warto więc pokusić się o dodanie do karty produktu sekcji z podobnymi czy też proponowanymi produktami. Innym sposobem na radzenie sobie z linkowaniem wewnętrznym jest zastosowanie na stronie tak zwanych okruszków. Dzięki nim użytkownik od razu będzie wiedział w którym miejscu na stronie sklepu się znajduje.

Linkowanie zewnętrzne

Na sam koniec nie wolno zapomnieć również o linkowaniu zewnętrznym. To właśnie umieszczanie wartościowych odnośników do naszej strony www na zewnętrznych serwisach pozwala podnieść jej prestiż oraz generować ruch i ,,wartość” w oczach algorytmów wyszukiwarki Google. Budowanie bazy linków zewnętrznych powinno być procesem długotrwałym i jak najbardziej naturalnym. W przeciwnym wypadku możemy narazić się na kary ze strony Google.

To tylko część porad jakie pomogą wam znaleźć odpowiedź na pytanie jak pozycjonować sklep internetowy. Jednak ich wdrożenie powinno przełożyć się na faktyczne rezultaty a tym samym zwiększyć wasze zyski.

Komentarze są wyłączone.