Trendy w e-commerce na które należy zwrócić szczególną uwagę
Zacznijmy zatem od tego, że użytkownicy coraz to częściej przeglądają internet za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Google oczywiście też zauważyło ten trend. Promuje zatem w wynikach wyszukiwania właśnie te witryny które są dostosowane do wyświetlania się na tabletach i smartfonach. Jeżeli posiadacie sklep internetowy to podstawą jest obecnie upewnienie się, że jest on w pełni responsywny. Znaczy to iż dostosowuje się do ekranów urządzeń mobilnych. Tylko wtedy mamy szansę na to, że nas biznes będzie pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Innym trendem w branży e-commerce jest coraz to większe przywiązanie do sprawnej komunikacji z klientem w sieci. Szybkie i sprawne odpowiadanie na pytania i reklamacje klientów to klucz do skutecznej sprzedaży. Jeżeli będziemy zwlekać z odpowiedzią to klient zwyczajnie zwróci się do naszej konkurencji. W związku z tym na stronie sklepu internetowego obecnie musi znaleźć się nie tylko formularz kontaktowy ale również inne formy szybkiej komunikacji jak chat online. Warto także na profilach społecznościowych ustawić opcję automatycznej odpowiedzi tak aby klient nigdy nie czuł się pominięty czy też zaniedbany gdy akurat brakuje nam czasu na udzielenie odpowiedzi.
Ostatnim trendem w branży e-commerce jaki tutaj omówimy jest coraz to większe przywiązanie uwagi do publikowanych treści. Szczegółowe i unikalne opisy produktów pisane językiem korzyści czy też dodatkowe treści na stronie w formie poradników to sposób nie tylko na to aby przekonać do siebie klientów ale również zyskać w oczach wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron internetowych opiera się bowiem w dużej części na jakościowym contencie.