Ile kosztuje stworzenie reklamy na Facebooku?

Obsługa Allegro Aukcje
Nie Musisz Być Ekspertem Aby Sprzedawać Na Allegro. Wystarczy, że Zastosujesz Te 3 Podstawowe Zasady.
17 lipca 2020
zwiekszenie widocznosci w sklepie internetowym
Jak zwiększyliśmy ruch w naturalnych wynikach wyszukiwania o 163% – Zgarden | Case Study
25 sierpnia 2020
reklama na Facebooku

Obsługa reklam na Facebooku

Reklamowanie się na Facebooku niesienie za sobą określone koszty – jednak w większości przypadków jest to najtańsza i najskuteczniejsza forma reklamy.

To zawsze reklamodawca czyli Ty – decydujesz ile chcesz przeznaczyć pieniędzy na reklamę. Dobrze skonfigurowana reklama ma na celu zdobycie najlepszych rezultatów za tą cenę.

Ustalanie budżetu reklamowego Facebook – Czym jest budżet reklamowy?

Budżet reklamowy to określona kwota jaką decydujesz się wydać na działania reklamowe. Tworząc kampanie reklamową na Facebooku masz do wyboru 2 rodzaje rozliczania budżetów:

  • Budżet dzienny: to średnia kwota, którą chcesz przeznaczać każdego dziennie na reklamę.
  • Budżety całkowity: to łączna kwota, którą chcesz wydać na działania reklamowe na Facebooku.

Na jakich platformach mogę się reklamować?

Na chwilę obecną dzięki koncie reklamowym założonym na platformie Facebook możesz tworzyć reklamy nie tylko na Facebooku, lecz również Instagramie oraz w Audience Network (reklamy poza platformą Facebook np. w aplikacjach na smar-fony, grach…) , z dowolnym budżetem.

Jakie reklamy warto tworzyć?

Tworzenie reklamy internetowej musi mieć konkretny cel. Przed przygotowaniem reklamy zawsze zastanów się jaki ma ona przynieść efekt, jakie cele chcesz zrealizować, jakie działania chcesz osiągnąć.

cele kampanii reklamowej Facebook
cele kampanii reklamowej Facebook

Reklamy nastawione na rozpoznawalność (świadomość) :

Ich celem jest zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy, marki lub usługi. Celem reklam nastawionych na rozpoznawalność jest bycie zauważonym, np. wśród potencjalnych klientów, podobnych firm, partnerów wokół których się otaczasz.

Reklamy nastawione na działanie:

Ich celem jest zachęcanie użytkowników do działania np. wysyłania wiadomości do Twojej firmy, wejścia na stronę, zostawienia swojego CV, podania numer kontaktowego, zapisanie się do newslettera, zainstalowanie Twojej aplikacji na smartphona’ itp. Takie działania nie przynoszą z reguły zysku od razu, ale warto w nie inwestowoać,

Reklamy nastawione na sprzedaż:

Ich celem jest zachęcanie użytkowników do zakupu. Reklamy sprzedażowe mają na celu wyświetlanie użytkownikom np. produktów ze sklepu, zachęcanie do zakupów. Kluczową rolę odgrywa tutaj remarketing oraz ratowanie porzuconych koszyków.

Jeśli potrzebujesz pomocy z stworzeniem kampanii reklamowej na Faceboooku skontaktuj się z naszą firmą.

Kamil Poręba
Kamil Poręba
Specjalista ds. handlu i marketingu.

Komentarze są wyłączone.